Сталкери

У реальному світі багато людей займаються сталкінгом – дослідженням занедбаних будівель, будівництв, заводів. Безневинне хобі, в процесі якого можна полоскотати собі нерви дослідженням місць, які звичайні люди відвідують неохоче. Причому на небезпеку, яка на тебе чекає - максимум зустріч з бездомними тваринами, охоронцями або випадкова травма.

Інша річ фантастика. Тут сталкери теж досліджують покинуті місця, що залишилися після техногенних чи магічних катастроф. Але небезпеки тут чатують набагато реальніше - мутанти, магічні аномалії, пастки. І найнебезпечніше - такі ж сталкери, які не проти поживитися твоїм спорядженням і трофеями.

Сталкери у фантастиці досліджують небезпечні місця не від простої нудьги. Найчастіше в процесі можна знайти або видобути з убитих монстрів найцінніші трофеї, які цінуються в "цивілізованому" світі на все золото. Причому чим глибше ти досліджуєш територію і чим більшим небезпекам наражаєшся, тим цінніший видобуток.

До того ж видобуток мало просто знайти. Трофеї потрібно ще принести назад, продати, закупитись спорядженням для наступних виходів. І на будь-якому етапі тебе можуть підстерегти конкуренти з таких же сталкерів, які не проти пограбувати або навіть вбити.

Поряд з місцями, якими подорожують сталкери, формуються селища або навіть міста, основною функцією якої буде саме їх обслуговування. Тут герой зможе знайти скупників трофеїв, магазини зі спорядженням, таверни для відпочинку між вилазками.

Причому треба враховувати, що в сталкери найчастіше йдуть люди з певним складом розуму. Людина з влаштованим побутом та стабільним майбутнім навряд чи захоче ризикувати життям заради примарного шансу здобути цінні трофеї. Тому героя сталкера оточуватимуть різні авантюристи, люди якими нема чого втрачати або які готові до ризику. Відповідно, не варто розраховувати на добре ставлення з боку інших людей. З великою ймовірністю тебе можуть кинути або навіть спробувати вбити. Рішення тут можливо розраховувати тільки на свої сили. Або стати частиною загону сталкерів, усередині якого можна довіряти одне одному. Члени загону можуть мати різні навички, що доповнюють один одного (так само як і звичний загін супутників героя)

Звичайно, загін сталкерів може спробувати пройти туди, куди одинак ніколи не дійде. І ризик загинути всьому загону буде набагато меншим. Але видобуток теж треба буде ділити між усіма. А якщо вдасться добути щось ексклюзивне, чим захоче мати кожен, то вчорашні друзі можуть захотіти тебе вбити попри всі пройдені разом випробування.

У класичному фентезі сталкери зазвичай виникають у місцях древніх магічних катаклізмів, сліди яких не зникли через сотні чи навіть тисячі років. В цьому випадку як трофеї можуть виступати магічні артефакти та ресурси, які використовували у минулих війнах і які розучилися робити сучасні маги.

Іншим частим місцем для сталкерів можуть бути місця проривів у реальний світ хаосу, демонів чи некрополі. Тут полювання може вестися на монстрів, які більше не водяться ніде.

У класичній фантастиці сталкери зазвичай досліджують місця техногенних катастроф. Одна з найпоширеніших локацій – Чорнобильська зона. Причому не реальна зона відчуження, де можна зустріти залишкову радіацію та звичайних диких тварин. Тут зона відчуження наповнена аномаліями, тварини виродилися у справжніх мутантів, а трофеї дають незрозумілі класичною наукою можливості. Звичайні сталкери тут користуються переважно вогнепальною зброєю. Але старожили мають артефакти або навіть паранормальні можливості.

Герой у книгах про сталкерів найчастіше початківець, без досвіду і друзів. Частим сюжетним ходом є також втрата пам'яті, через яку він не пам'ятає недавні події або взагалі все своє минуле. У той же час герой матиме якісь можливості, не властиві іншим. Він може знайти рідкісний артефакт, мати незвичайні здібності чи вміння, удачу чи невідомі нікому іншому секрети. Це дозволить йому мати набагато кращий результат порівняно з іншими сталкерами.

Причому герой далеко не завжди буде однозначно позитивним. У світі сталкерів кожен сам за себе і рідко знаходиться місце для співчуття та допомоги іншим. З іншого боку на тлі інших (набагато гірших персонажів) герой може виглядати добрим, особливо в тих ситуаціях, коли це не буде шкодити його інтересам.

Романтика сталкерів із пошуками трофеїв та протистоянням загадковим аномаліям приваблює багатьох читачів. Існують цілі цикли книг різних авторів, побудовані на світі сталкерів. Якщо ж такі книги читачеві не зустрічалися раніше, можливо варто познайомитися з цим напрямом літератури

Дравін Ігор - Чужак

Дравін Ігор - Чужак

Герой спонтанно переноситься в інший світ, маючи навички рукопашного бою, але тут їхня цінність виявляється сумнівною. Після перевірки місцевою інквізицією його дають спокій і відпускають у «вільне плавання». Тільки найближче місто виявляється поселенням місцевих мисливців на нечисть. Причому джерело нечисті розташовується неподалік і є як джерело всілякої зарази, так і місце незліченних скарбів